سؤالات متداول ارتودنسی

1-تغذیه در دوران ارتودنسی باید چگونه باشد؟

در طی این دوران از خوردن ذرت و تنقلات، مواد خوراکی رنگی، و خوراکی های سفت و سخت خودداری کند. در مقابل مواد غذایی سرشار از کلسیم و مواد معدنی و ویتامین ها را مصرف کنید. خوردن نوشیدنی های خنک نیز می تواند در طی این دوران لذت بخش باشد.


2-در صورت شل شدن و یا کنده شدن براکت ارتودنسی چه کنیم؟

در این مواقع با متخصص ارتودنسی معالج خود تماس بگیرید و یک وقت اورژانسی معاینه ارتودنسی بگیرید. در صورتی که نسبت این موارد سهل انگار باشید در طول درمان ارتودنسی خود اختلال ایجاد می کنید.


3-چطور براکت ارتودنسی را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن براکت های ثابت ارتودنسی از مسواک و براش مخصوص ارتودنسی کمک بگیرید. همچنین دقت کنید استفاده از دهانشویه های کلرهگزیدین طی این دوران منجر به زرد شدن دندان ها می شود. بنابراین از دهانشویه مناسب دوران ارتودنسی استفاده کنید تا از زرد شدن دندان ها جلوگیری کنید.


4-آیا براکت ارتودنسی برای گفتار مشکل ایجاد می کند؟

در روزهای اولیه درمان ارتودنسی ممکن است بیمار کمی نوک زبانی صحبت کند اما با گذشت چند روز بیمار به براکت ارتودنسی عادت می کند و می تواند به راحتی کلمات را تلفظ کند. این وضعیت ممکن است در ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی کمی بیشتر طول بکشد.


5-هر چند وقت یک بار باید برای معاینه ارتودنسی مراجعه کنیم؟

بسته به نظر متخصص ارتودنسی معالج این بازه زمانی ممکن است از هر دو هفته تا هر دو ماه متغییر باشد. متخصص ارتودنسی پس از هر جلسه ویزیت بیمار زمان مناسب بعدی را به او یادآوری می کند. این بازه زمانی ویزیت ارتودنسی بسته به نوع درمان و مرحله درمان ارتودنسی متغییر خواهد بود.

منبع :

تاریخ انتشار مطلب :